Når senteret først skulle få et ansiktsløft var det liten tvil om at det skulle gjøres ordentlig. (Swipe for å se prossessen)

Avdelingene Urban Jungle Agency og Urban Jungle Consulting i samarbeid med Carnegie hadde i 2019 ansvar for refurbishing av kjøpesenteret Hasle Torg på østkanten av hovedstaden. Det ble enighet om å gjøre en rebranding av hele senteret med helt nytt design på alle flater, og en helt ny nettside.

Rebranding

Når man skal gjøre en så omfattende endring er det viktig å ha riktig mennesker på laget. Agencyavdelingen hadde allerede kjennskap til Frode Sørensen, mannen bak Frodedesign, som er en utrolig dyktig grafisk designer, art director, og rett og slett en veldig flott fyr.
Etter mange gode forslag, små endringer og konstruktive diskusjoner ble vi enige om hva som kapret Hasle sin identitet på den beste måten.

«Hasla» som er basert på den norønne opprinnelsen av navnet Hasle, som en plass staket ut ble inspirasjonen til det endelige logodesignet. Ideen bak designet er basert på hasselstenger med en moderne vri. Videre ble det utviklet en fullkommen designprofil, med skrifttyper, fargepalletter, bildebruk og mer.

Ansiktsløft med Dagny fra KOI Fargestudio

Når først senteret skulle få en overhaling, så var det på sin rette plass og gjøre det skikkelig! Dagny Thurmann-Moe er Creative Executive for KOI fargestudio som er Norges første tverrfaglige fargekonsulenter. Dagny er allerede blitt en av verdens fremste innen fargedesign, og er en drivkraft for å øke fokuset på hvordan farger kan gi en positiv effekt innenfor arkitektur, produktutvikling, grafisk design og på urbane flater.

I samarbeid med Dagny og KOI fargestudio var det i fjor vinter på tide med en oppgradering på senteret vårt, og da var det ingen bedre til å gjøre jobben. Med en fantastisk fargepalett levert fra KOI fikk vegger og andre flater på senteret et helt nytt liv, og resultatet ble utrolig bra.